Digital Markedsføring 2012 – En helt fantastisk dag

Igen i år lagde jeg vejen forbi Digital Markedsføring DM12 i Holstebro. DM er en årlig tilbagevendende konference, hvor landets klogeste hoveder inden for online markedsføring er samlet og deler ud af deres viden og erfaringer.  I år havde jeg i de 3 spor valgt at høre indlæg om Adwords annoncering, Call to action knapper og brugerorienteret design.  Arrangementet var en fantastisk oplevelse som levede 100 % op til mine forventninger.

I 1. spor havde jeg valg at høre Frank Hellerup Madsen dele ud af guldkorn om, hvordan man får mest ud af sine penge, når man annoncerer via Adwords. Jeg er ikke nogen haj til Adwords, men efter dette spændende indlæg, er jeg ikke i tvivl om, hvordan tingens skal gribes an i fremtiden. Der kom nemlig rigtig mange gode tips og tricks, som det sandsynligvis ville tage mig år at lære, hvis jeg selv skulle i gang fra scratch. Og så blev stoffet formidlet i et ”helt nede på jorden” niveau. Stor ros til Frank for et indlæg i verdensklasse.

2. spor stod på optimering af call to action knapper med Michael Lykke Aagaard, der leverede et fantastisk indlæg, med spændende tests og cases fra det virkelige liv. Der blev også behandlet et par af deltagernes sites, som fik et par hjælpende ord med på vejen af Michael. Også her var der super viden til rygsækken der helt klart skal arbejdes videre med. Og så gør det bestemt ikke tingene ringere, at Michael er en rigtig dygtig formidler, der brænder for det han laver. Stor tak til Michael for et fremragende indlæg.

Til forskel fra spor 1 og 2, var jeg omkring spor 3 faktisk i tvivl om hvilket emne jeg skulle vælge. Der var nemlig 3 indlæg jeg egentlig godt ville høre. Valget faldt på et indlæg om brugerorienteret design med Flemming Klausen fra Co3 Webbureau og her bagefter er jeg ikke i tvivl om, at det var det rigtige valg. Indlægget var simpelthen fremragende og der var faktisk væsentlig mere kød på emnet, end jeg havde forstillet mig. Der blev taget udgangspunk i et par aktuelle cases som Flemming har deltaget i, og jeg må tilstå, at jeg er dybt overrasket over de flotte resultater et ændret design kan give. Samtidig er Flemming Klausen en fantastisk formidler og jeg kunne godt have brugt en time mere i det selskab.  Stor tak til Flemming for et fantastisk indlæg.

Dagen sluttede af med en ”Golden Hour” i fælles forum, hvor hver enkelt taler fik 2 minutter på scenen og her kom med lidt guldkorn fra deres indlæg tidligere på dagen. I øvrigt en super god måde at få lidt med hjem fra alle dagens talere og en fantastisk afslutning på en god dag.

Og så, skal jeg da ikke glemme, at http://shopwithsocks.com/ havde sponsoreret et par sokker til alle deltagere, så der om ikke andet, var friske tæer på den lange tur hjem til Falster – Tak for det.

3 tanker om “Digital Markedsføring 2012 – En helt fantastisk dag”

  1. Hej Jesper,

    Tak for de rosende ord.

    Jeg bliver lidt nysgerrig. Du nævner ikke networking og pauserne med et ord. Er det fordi, de blev overskygget af indholdet af de tre oplæg, du valgte, eller brugte du bare al energien på oplæggene?

    1. Det blev faktisk ikke til lige så meget networking i år som sidste år for mit vedkommende. Det hænger sammen med, at jeg ikke er en ørn til at tage notater, mens jeg lytter. Så pauserne blev brugt til at finpudse stikordene og så lave online evaluering. Der var nemlig rimeligt tryk på netværket lige efter at indlæggene var færdige. Men lidt blev det da til i frokostpausen og inden arrangementet startede. Og jeg fik også et par gode kontakter med hjem, som jeg helt sikker vil benytte i fremtiden.

      Men, bortset fra mit beskedne bidrag til networking i år, er det et genialt sted at gøre det. Det er i hvert fald ikke noget problem at falde i snak med deltagere og talere.

  2. Ingen tvivl om, at den slags arrangementer altid er inspirerende og der er som regel masser af gode input til ting, som man kan forbedre og optimere endnu mere.

    Jeg brugte selv en del tid på networking-delen – og det var super-hyggeligt og inspirerende – Det er som regel der, jeg får mest ud af arrangementerne 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *